Rom 2011

div style='border: 3px solid #0ca1db; border-radius: 8px; -moz-border-radius: 8px; -webkit-border-radius: 8px; padding: 10px; background: #FFFFFF;'><p style='font-weight: bold; font-size: 14px; margin-bottom: 4px;'>De 5 senaste frågorna jag besvarat på <a href='http://www.blogresponse.com/'><b>blogresponse</b></a>:</p><div style='margin: 6px 0; border: 1px solid #CCCCCC; border-radius: 8px; -moz-border-radius: 8px; -webkit-border-radius: 8px;  padding: 10px;'><p><i>vem är den du gillar, någon ledtråd?</i></p><p><b>de är privat</b></p></div><div style='margin: 6px 0; border: 1px solid #CCCCCC; border-radius: 8px; -moz-border-radius: 8px; -webkit-border-radius: 8px;  padding: 10px;'><p><i>Vilka bloggar läser du? </i></p><p><b>jag läser inte direkt några storbloggar, händer att jag nån gång kollar in men inte så att jag följer. Därimot följer jag viktoriazereshgi.blogg.se, lisalorentz.blogg.se, nawtaas.blogg.se och lite andra småbloggar :)</b></p></div><div style='margin: 6px 0; border: 1px solid #CCCCCC; border-radius: 8px; -moz-border-radius: 8px; -webkit-border-radius: 8px;  padding: 10px;'><p><i>Visst är jag bäst? / vicky :)</i></p><p><b>du är världsbäst :*</b></p></div><div style='margin: 6px 0; border: 1px solid #CCCCCC; border-radius: 8px; -moz-border-radius: 8px; -webkit-border-radius: 8px;  padding: 10px;'><p><i>Hur sminkar du dig på morgonen? :)</i></p><p><b>Det varierar faktiskt. Men börjar med foundation, sen eyeliner ( liquid ), ev. ögonskugga sen mascara. Ganska enkelt sminkad.
Har jag mina bruna linser ( som idag ) så brukar jag ha brun ögonskugga. Inte jätte mörk men bara så de framhäver ögonfärgen.</b></p></div><div style='margin: 6px 0; border: 1px solid #CCCCCC; border-radius: 8px; -moz-border-radius: 8px; -webkit-border-radius: 8px;  padding: 10px;'><p><i>Vad är det äldsta klädesplagg du fortfarande äger och bär?</i></p><p><b>jag har faktiskt en kjol som jag hade när jag var fem år. Den kan jag fortfarande ha men är inte direkt något jag bär :p</b></p></div><p style='margin-top: 10px;'>Fler frågor jag svarat på hittar du på <a href='http://www.blogresponse.com/eeliwn'><b>min egen frågesida på blogresponse</b></a>.</p></div>
Har äntligen laddat in bilderna på datorn!
Åkte onsdag morgon och landade ca 12.15.

Besökte Fontana di trevi, piazza navona, colosseum, spanska trappan, konstantinbågen, vatikanstaten, sixtina kapellet, pantheon. Sedan gick man och kolla i affärer, åkte turist buss, åt mat, och bara hade de mysigt.
Shoppade lite grann, men de är så dyrt. De affärer de är billigt i ( vilket inte är många ) är det ganska trashy..
menmen, man hitta lite guldkorn.
Flyget på vägen dit

heeelt okej utsikt va de!
Fontana di trevi
Traditionen säger att man skall kasta ett mynt över axeln ner i fontänen och då ska man få lycka, så de gjorde man ;)

Piazza Navona
Mitt på piazzan står Fontana dei Quattro Fiumi ”De fyra flodernas fontän”, utförd av Bernini (1651).

¨


Colosseum


De har byggt ett trägolv för att visa vart de låg förut, innan de brann. De va på de golvet som gladitatorerna kämpade och under bodde slavar och djur.






Filmade en kort snutt också, dock så satt jag på turistbussen och de är mörkt.






Konstantinbågen




Så här såg i princip alla skyltfönster ut, mycket päls nu på modet, men de visste vi ju redan.






Peterskyrkan

Pantheon










Fruit Gelato from Della Palma
Chocolate Gelato from Della Palma
Världens godaste glass! Della Palma Gelato di Roma är ett måste. Finns över 100 olika sorters glass.
Alla är goda!



Känner mig stolt över att jag tog med kameran så jag kunde fota allt! Har förstås mass fler bilder men tycker de räcker såhär haha.




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: