ändrade mitt sätt att se the big bang theory

haha har alltid tänkt mig att Jim Parsons är som Sheldon i verkligheten också, så blev förvånad när jag upptäckte att det inte var fallet! Tydligen så visste han inte om han skulle klara av att spela Sheldon eftersom han inte hade några kopplingar till karaktären. Det sort of krossade mitt hjärta lite haha, trodde faktiskt att han var lite lite nördig. Men nu ska han få credit för att han kan spela så bra! Helt otroligt, läste även att han under de första tre säsongerna så fick runt 400 000 kronor för varje avsnitt han var med i. Eftersom karaktären Sheldon Cooper är en huvudkaraktär så är han med i varje avsnitt av TV- serien vilket resulterade att han tjänade runt 6,800,000 kronor första året.
Från säsong fyra så gick lönen upp för Jim. Från ca 400 000 kronor avsnitt så fick han totalt 1,360,000 kronor per avsnitt. Enligt hans kontrakt så kommer lönen stiga ännu mer per säsong. För varje säsong som går så kommer han tjäna ytterligare 340,000 per säsong med ett tak till säsong sju där det stannar på 2,380,000 kronor per avsnitt. Ganska otroligt va?





* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: