Black Swan

Har precis sett Black Swan ( ja ja alla har redan sett den jag vet ) men nu såg jag den för första gången och blev helt betagen. Förundras fortfarande över Natalie Portmans fantastiska instats, sjukt välgjord film. Allt va fantastiskt ens den. Den har kraft, nervkittling och en sista kvart som man blir hypnotiserad av, vacker film och älskade balett delarna. Tycker om filmer som gör att man måste ha lite hjärna för att förstå haha. De är roliga att diskutera efter. Nej men ni som inte sett den, SE DEN! Hamnar på min lista av bästa filmerna någonsin!

Handling:
Liksom de flesta ballerinor kretsar hela Ninas (Natalie Portman) liv kring balett. Hon är en av de starkast lysande stjärnorna i New York City Ballet Company och när det blir dags att ersätta prima ballerinan Beth (Winona Ryder) som huvudrollen i Svansjön står Nina på tur. Men hon får oväntad konkurrens i nykomlingen Lily (Mila Kunis) som imponerar stort på regissören med sin sensualitet och passion. Allt som de två rivalerna utvecklar en skruvad vänskap blir Nina mer och mer desperat och frågan är hur långt hon är villig att pressa sig själv för sin karriär.


Postat av: mariaenliten

Det blir till att se den ikväll då! Hoppas din dag är bra. Kolla gärna in min blogg :)

2012-03-04 @ 10:50:27
URL: http://mariaenliten.blogg.se/



* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: