Tjockisar med chipspåsar, starka åsikter

Hejsan, kom precis ut ur duschen. Kan verkligen stå där hur länge som helst haha. Först var det vanlig skoldag- tråkiigt. Och dagen till ära åkte jag ner till gränby med pappa för att handla veckans mat ( köpte även ett ursött linne ) och då kommer vi in på dagens ämne Tjockisar med chipspåsar.

Läste i tidningen här om dagen "Första intrycket på jobbet kan spela större roll än du tror" Det är så otroligt sant. Man sitter och tänker Nej jag dömer inte personer som jag inte känner osv. Men går jag förbi någon människa får jag ju genast en uppfattning om vem den är ( enligt mig alltså ) Ser jag en tjej som jag tex. hör skrika högt och göra sig till tänker jag direkt aha attentionwhore. Jag tvivlar starkt på att jag är den enda som gör så.
Så idag ser jag en mamma, pappa och dotter på kanske 17 år. De är alla lite överviktiga och så kollar jag ner i deras kundvagn. Först och främst är det fullpackat med kassar och ur kassarna sticker det upp chipspåsar. Min första tanke blir automatiskt oj de kanske inte ska äta sådär mycket mat, och lägga bort chipsen. För jag har en teori, vissa tycker säkert jag är elak eller så men är man överviktig och mår dåligt av det.
Varför gör man då inget åt saken? Så de tankarna kommer ju naturligt för mig.
Nu i efterhand inser jag att jag faktiskt inte vet någonting om den här familjen, vem vet de kanske inte var dom som skulle äta allting, de kanske har en jättestor familj, ja vad som helst. Men i mitt huvud är de Lata tjockisar som äter chips varje dag. Nej men ungefär så, Jag började fundera vad det kan bero på, att vi dömer ut folk innan vi ens vet något om dom. Förmodligen är det för vårat eget ego. Genom att kritisera andra ska vi på något sätt bli mer nöjda med oss själva, vilket egentligen är sjukt för att kalla någon annan tjock gör dig inte smalare direkt. Men jag antar att vi jämför oss med varandra hela tiden, för att få någon slags bekräftelse.





* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: