"jag önskar jag vore smalare"

Nästan alla människor har någonsin tänkt "jag önskar jag vore smalare" eller "jag önskar jag vore snyggare". Det har jag också, det gör jag fortfarande, i princip varje dag. Men vem är det egentligen som har bestämt att smalt = snyggt?
 

Det finns väl egentligen inget riktigt svar på det men en stor påverkningskälla är ju media, alla modeller som visas är extremt smala och då blir det skönhetsidealet. Jag älskade ANTM förut och har faktiskt ett väldigt bra exempel därifrån.
 
 
Det här är en "standard modell". De flesta tjejerna ser ut såhär och det är det här vi ser i tidningar och är det då detta vi ska sträva efter?
 
 
Det är här då en "plus-size modell". Bilderna kommer ifrån en underklädes fotoshoot och fotografen och designen tyckte hon var för tjock så de täckte henne med betydligt mycket mer än de andra. Vilket är helt sjukt då jag tycker hon har mycket snyggare kropp.
 
Sen när blev folk så rädda för lite hull?!
 

Går vi tillbaka 50 år räknades det som "fult" att vara så smal som idag är standard. Då stod kurvor i centrum och  folk var betydligt hälsosammare än idag. Kvinnor ska väl ändå ha bröst och rumpa? Ingen vill mysa med ett skelett liksom. 

Nej usch vad arg jag blir när jag tänker på det. Överhörde ett samtal idag på stan, det var två tjejer som var kanske 13 år, båda var extremt smala så säger den ena;
- Jag är så tjock, jag måste gå ner typ fem kilo
 
Ville gå fram och bitchslappa henne nästan.. vart är vårat samhälle påväg?




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: