Långt surt inlägg.

Twittrade precis detta. Blir irriterad på människor som delar sina problem med alla. När folk frågar "Hej, hur är det?" när man träffas så är det oftast för att vara artiga, det naturliga svaret är "Jotack det är bra, själv då?" Även om det inte är bra. Det är såklart bra att prata ut om sina problem men oftast när folk säger det till typ 15 olika personer är det ofta för att de vill att folk ska tycka synd om en. Det är verkligen något jag stör mig på, självömkan. 
"åh det är så synd om mig för det här och det här" newsflash- i princip alla mår dåligt över något.  Bara för att man inte går runt och berättar för alla eller skriver värsta statusarna/blogginlägen/whatever så betyder det inte att de inte existerar! När folk bara pratar om sig själva och sina problem utan att verkligen fråga "hur är det med dig då?" ååh störande. De antar att om man inte säger något så är allt lugnt och så har de inget överseende med om man exempelvis är på dåligt humör eftersom de bara säger "vadå du har väl inga problem?" USCH.
 
 
Som jag sa innan, klart det är bra att uttrycka sina känslor men när folk de knappt känner frågar "hur är det?" och de skriver "nej inte så bra, för det här och det här har hänt" blir det bara lite mycket. Det räcker väl att prata med sina närmsta om det? De som faktiskt verkligen bryr sig? Inte bara berätta för att berätta. Sen speciellt om de inte gör något åt saken! Att vi säger att någon vän har snackat skit om personen (lame exempel men är typ sånna problem folk har) att de inte konfronterar personen eller ignorerar den vad man nu vill göra, utan att man fortsätter hänga utan att göra det tydligt att man tog illa upp. Sedan går man runt till alla och säger att man mår dåligt över det, då får man väl ta tag i saken och reda ut det så man inte mår dåligt eller?
 
Var bara tvungen att dampa lite. Och innan jag får massa sms där folk skriver "ditt blogginlägg handlade så om mig", NEJ DET GÖR DET INTE. Det här är inte riktat till någon speciell person utan vet bara att många personer brukar snacka med varandra om det här och att det stör sig på det och jag håller med så ville bara skriva ut det. Men känner ni er träffade så gör det, men det är fortfarande inte riktat till någon/några speciella personer. Pratar bara i allmänhet.




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: