Varför tjejer är attraherade till douchebags

Kanske är det för att vi redan som små fick höra "Han retar dig bara för att han gillar dig" eller kanske är det hoppet om att få vara tjejen han väljer över alla andra. Det kanske är ett försök till lite spänning i våra vardagliga liv eller så är det bara deras fantastiska självförtroende vi dras till.

Vad det än är så går det inte att förneka: Tjejer dras till bad boys. Deras maskulina kroppar och otroliga charm gör dem för det mesta oemotståndliga. När vi sedan blir sårade av dom sänks vår självkänsla och vi blir bara mer desperata efter deras bekräftelse. Bad boys är oftast väldigt attraktiva och kan vi alla bara snälla sluta låtsas som att utseendet inte har någon betydelse.

Nu ska jag inte dra alla över en kam. Ska inte säga att tjejer endast dras till bad boys heller, jag konstaterar bara ett faktum: Nästan alla tjejer har/kommer bli sårade av en douchebag. Förmodligen flera gånger. Det är precis därför det behövs fler fina killar, killar som förstår och visar för tjejen han fallit för att hon inte behöver vara med någon som behandlar henne som skit, att hon är värd mer. Jag har mer än en gång fått frågan "eftersom alla tjejer gillar douchebags kanske man ska bli en?" Det är bland det sorgligaste. Att killar tror att de måste behandla tjejer som trash för att få dom? Det är bara fel på alla nivåer.

Visst jag må vara dragen till bad boys men jag skulle aldrig vilja ha ett förhållande med en, när jag går in i ett förhållande vill jag veta att killen inte kommer såra mig. Att han är one of the good guys. Jag kan egentligen bara tala för mig själv men jag tror de flesta håller med mig. Bad boys är sexiga och passionerade, sånna vi vill ha ett fysiskt förhållande med. Men good guys är sånna vi fantiserar om att en dag gifta oss med och starta en familj tillsammans. Ni good guys må känna er under dochebagens nu men sedan kommer ni vara dom som alla tjejer vill ha. Om ni tycker att tjejerna bara vill ha bad boysen så kanske ni kollar på helt fel tjejer och missar en annan som vill ha er.

Nu blev det här ganska inriktat till the good guys men jag tror det är dem som vill veta det här mest.


Postat av: Anonym

Bra skrivet! Kan känna igen mig i dom här sakerna väldigt mycket, men hur kul är det som kille, under skolan, att bara gå och vänta på att en tjej ska ge en denna "uppmärksamhet"?

2013-06-10 @ 20:11:42
Postat av: Anonym

Åh herre jesus vad jag ville spy när jag läsete detta.

2013-06-10 @ 20:38:13
Postat av: Amanda Söderlund

Sjukt bra skrivet ! Behövde nog höra de där på nåt strange sätt.
Vadå spy förresten? Sant ju.

2013-06-10 @ 22:01:05
URL: http://amaandiie.forme.se



* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: